Text

sesape berminat nak JUAL TOPUP, boleh contact saya ye~ (^_^)

Thursday, October 1, 2009

1 SYAWAL 1430




yeyyyyy!!!!
da raya!!!!!

aku menjerit dalam hati sebaik sahaja mencelikkan mata pagi tu.
ntah kenapa,raya kali ni rase excited gile!
rase seronok sgt!
padahal aku bkn boleh kutip duit raye da pn..
baju raye pn boleh kate tiga2 ade masalah..
kuih raya pn da byk da aku mkn walaupun blum raya..
so?
ape yg seronok?

RAYA lah!yihuuuu~ (^^,)


pagi tu,mcm bese..
aku sibuk siapkan kuih2 raye,kemas umah,alih2 perabot sikit,dll..

pas ayah da balik semayang raya,
kami semua pn bermaaf-maafan lah..
dah jadi kebiasaan di pagi raya,
aku akn kucup pipi kedua orang tua ku..

tetibe ayah ckp..
"amboi..setaun sekali baru nk cium ayah..
klu tak raya,tak cium la.."

erkkkk..!
aku sengih2 cam kerang busuk,terus berlalu ke dapur.. :P

di pagi raye..dgn family abang & family akak..

......................................................................................................

rumah Teddy adalah serangan raya yang pertama aku lancarkan.
ini semua atas rancangan si sayur kucai itu lah.
Eja tak dpt ikut sama pegi beraya sbb dia sgt sibuk layan tetamu kat rumah dia.
maklumlah,rumah tokei laksa yang paling femes kt Penang....
LAKSA JANGGUS.
sape yg tak tau sila angkat tgn?!
*org BUKAN Penang sila jangan menyampuk.lol*


so,kami berdua jela yg pegi beraya umah Teddy..
dan....

ini telah mencetuskan kontroversi di rumah Teddy!

nak tau ape soalan CEPU EMAS,PERAK DAN TEMBAGA yang
telah dilontarkan oleh Maksu Teddy??


"ampa berdua ni dah bertunang ka?"


tidakkkkkkkkkk!!!!!!!!!!!!
kenapa soalan itu????? :-O
aku sgt tidak faham kenapa soalan itu diutarakan kepada kami yg masih kekanak-kanakkan!

apa motif dia ya?

nak kata kami pakai baju sama warna,jauh sekali!
marron & purple..
beza tuh~!

nak kata muka ada iras2..
aku sgt comel & org itu comot!
hakhakhak.. :P
*ampunkan aku Kucai*

nak kata kami kelihatan sgt mesra,
aku duduk jauh sebatu dari org itu.

nak kata aku bermanja dgn orang itu,
kami asyik bertekak saja.

jadi,
APAKAH????

aku sangat tidak faham! =.="

*Kucai,hang faham tak?aku sampai hari ni masih tidak faham.
kasihanilah aku yg masih kanak-kanak ribena ini.huk3*

.........................................................................................................................

petang tu,aku sambung lagi beraya..

raya umah Din..


tengok ni..anak teruna serve minuman..
ade gaye2 boleh jadi waiter tak?
*pliz say NO..hahaha*


umah Atie..



umah Kucai..

umah Mira...

**dua orang Chinese tu kawan Eja dari China**



pastu singgah umah Eja jap..
raya olok2 dulu..
esok baru raye btol2 umah dia..hihihi~ (^^,)
*raya olok2 pn bedal laksa semangkuk! =p *



ha.meh nak kenalkan adik beradik BFF aku neh..
Eja ni anak sulung.
ade 2 adik. FUAD & INA
Fuad umo 18. Ina 15 kot.
si Fuad ni sgt suka usik aku..
besa la,budak laki..
mmg gitu pun perangai nye kan..
mase aku tgh raye kt umah Eja ni,
si Fuad ni pn mcm bese la usik2 aku..
kebetulan pulak mak Eja nampak Fuad usik aku..

then...

aku dpt lagi 1 kata2 CEPU PERAK untuk hari ni..

nak tau makcik Timah cakap ape?
dengan nada bergurau...

"hang toksah duk mengorat dia Fuad.
aku kalau mau menantu,tak mau yang kurus kering macam ni.
aku mau yang sedap macam aku.
baru segak!"

hahahahahah...
hampir terguling2 aku gelak..

adoiiiiii la makcik Timah..
tak pa la..
saya redha...
hukhuk..


ni makcik timah & pakcik syam..

ni Fuad & Eja..

*credit to Eja for that pictures*

balik umah,ready for convoy tomorrow!!!

_______TAMAT RAYA PERTAMA________

 

5 comments:

nuraimyasmin said... Reply To This Comment

owh aku konpius.

kucai itu jantinanye ape?
hohoh aku seyes bertanye neh.

kucai said... Reply To This Comment

halo org kat ats.. xkan girl dgn girl lak..?? agak2 la haha..

adoiii ade lak org gini....

haha.. spa kwn hg nih ziela hahaha...

(jgn mrh gurao jek..)

pmbetulannn!!

hg sorg ja kanak2..!!!! bkn aku...!!!

hehe tp btoi la kalo hg jd mcm mkcik timah cmeyyy paa..!!!

hahaha ampunnnn mkcik timah...

♥cutebabygirl♥ said... Reply To This Comment

min:oit!x kn la maksu tu nak tnya aku da bertunang dgn girl plak syg oiii...adehhhhh~~ -_-
gmba die ade kt entri aku pulang berhari raya tuh..
dlm gmba raye tu pn ade...

kucai:yaka ang bkn kanak2??tinggi cm kanak2 ja..hakhakhak.. =p
weiiii...gila ang...nnt spa pn xmau kat aku klu ak jd "comey sgt" cmtuh..wuaaaaa... (T_T)

kucai said... Reply To This Comment

hahak... orite pa...?? hehe...

try r dlu.. BELUM CUBA BELUM TAHU HEHEE..

weh.. ak sokong pak hg..

setahun skali baru nk cium..

ish3x.. pa nk jadi.. sat2... aku...???

xprnah2 pun lg...?? hehehe...

♥cutebabygirl♥ said... Reply To This Comment

gila ang..skrg pn ang da duk kutuk ak gemok la apa la..
nnt klu ak jd cmtu,lg ar..
ang mmg sja ja kn..
nk saham ak jatuh..
pastu xdak sapa mau kt aku..
pastu ak jd ANDARTU..
sja nk tgk ak derita.. (T_T)


pasaipa lak aku kna kiss hg..
klu hg jd hubby ak,bleh ar..
slagi x jd hubby yg sah,x leh!
hahahahah~~

Related Posts with Thumbnails