Text

sesape berminat nak JUAL TOPUP, boleh contact saya ye~ (^_^)

Wednesday, September 30, 2009

Sehari Sebelum Raya


aku sampai Penang je,da tinggal sehari je lagi utk raya..
dlm masa 1 hari tu jela segala persediaan raya aku kena siapkan..
fuhh!
mmg penat jugak ar 1 hari tuh..
meh aku nk cite sket ape yg aku wat dlm masa 1 hari sebelum raya itu......

pagi2 lagi,mak da kejut aku suruh pegi pasar.
beli bahan2 nak masak utk hari raya nnt..
tapi,aku tak nak pegi pasar sorg2.....

so,aku pn heret mak sekali ke pasar..
kikiki..sian mak aku kena buli ngan anak bongsu die yg nakal neh~ (^^,)


so,kitorg pegi la mmborong kat pasar tuh.....

nak tgk mende menarik aku jumpe kat pasar tuh?
ni haaaa...


ape tu???
euwwwwwwww~~~
KEPALA LEMBU!!

terkejut gak aku mase mula2 terpandang menatang tuh!
ingatkan ape....
geli ah tgk lidah lembu tu terjelir..
ngeeeeee~~~

-------------------------------------------------------------------

sebenarnye,sebelum ni aku penah janji dengan mak nak wat kuih raya taun ni..
tapi,disebabkan aku balik da lewat sgt,
ak fikir cm x jadi la nk wt kuih raya..


tp,tengahari tu,mak tuntut janji aku!!
OMG!!!
mak masih ingat rupanya..
huk3..
aku cuba buat2 lupa,tapi aku x berjaya melepaskan diri..ngeee~

so,aku pn dgn rela hati nya,menunaikan la janji ku itu..
*kang jadi orang munafik lak kalau mungkir janji..huk3..*


aku ckp kat mak,aku mampu wat 2 jenis biskut raya je dlm keadaan masa
yg sgt suntuk tuh..



so,this is the first cookies i made........


Font size

aku panggil ni..BISKUT CORNFLAKES

actually aku & mak reka2 je wt biskut ni..
cume menggunakan marjerin,gula,tepung & cornflakes je..
sgt simple..
tapi rasa biskut ni.. MEMANG SEDAP!!!

ramai yg puji tau..
siap ade yg mintak resepi lg..
hihihi~
bangga sket~~ (^^,)




tetibe,tgh syok2 wat kuih raya,
DIN mesej..

"jom..pi BJ.."

hah??
terkejut aku..

"bila?"

"sekarang.aku p amik Kucai,pastu p amik hang."

ngeeee...
aku dgn kelam kabut nya,bersiap nk kuar..
nasib baik da siap 1 biskut..
1 biskut lg terpaksa la wat mlm nnt..huhuhu~


so,kitorang pn pegi la shopping skit kat Bukit Jambul..
persediaan terakhir utk raye..hee..

~muka puas shopping~




malam tuh,aku kne wat 1 lg biskut raye...
reka punya reka,akhirnya...
jadi la biskut ni...........



pas da bakar..
ini hasilnya.......

TADAAAA!!!!


family aku panggil ini BISKUT BULAN.
tapi sebenarnya ni ala2 biskut kelapa..
sbb ramuan nye masuk kelapa kering..

kalau korang nak tau,ayah aku suke gile biskut ni!

setiap hari die angkat balang biskut ni,then makan senyap2..
die ingat aku xtau..hahah..

biskut ni aku tak jamu kat sesapa pun..
ayah aku makan abis..
aku pn sempat mkn beberapa ketul je..
huk3..
smpai hati ayah..
penat adik buat tau~~ T__T


da siap biskut bulan tuh,aku tolong mak aku wat ketupat lak..
tapi kali ni x tolong sgt dah..
x larat dah..
so,aku tolong makan jela..huhuhu..


mlm tu,aku tdo dgn penuh kepenatan......fuhhhhhhhhh~~~ =.="


p/s : sesape nk resepi biskut tu,i leh bg..hihihi~



 

2 comments:

Kuszie Cream said... Reply To This Comment

nak amek ati aku ek...??

hehe by da way thnx la ssh2 jekkk huhu terharu aku T_T

hehe...

♥ Cik Puan Pinky ♥ said... Reply To This Comment

xdak makna nya nk amek hati hg..
x sedap..
bkn leh wat kari pn..
hak3.. =p

Related Posts with Thumbnails